Toukokuun Luottamusmieskirje

HYVÄT SUPERILAISET – AJANKOHTAISTA TOUKOKUUSSA

Pulssi Intran sivulta, palkista töissä hyvinvointialueella klikkaamalla palvelussuhdeasiat, näet Monetran ohjeen aloittaville työntekijöille, sekä jos haluat lähettää palkanlaskentaan uuden verokortin, Ay-jäsenmaksulomakkeen sekä verokortin voit lähettää ne osoitteeseen: palkat.pshva@monetra.fi.

Huomioithan myös alla olevan palkanmaksuaikataulun, PSHVA maksuaikataulu 2023.pdf

Suosittelemme palkkaerittelyn säännöllistä tarkastelua, palkkaerittelysi löydät verkkopankista -> palkkatiedot -> Ropo Capital. Mikäli havaitset sellaisia muutoksia aikaisempaan mistä kysyttävää, käy pikimmiten kysymässä niistä esihenkilöltä. Tarvittaessa sen jälkeen yhteys Superin luottamusmieheen.

MERKKIPÄIVÄT

Merkkipäivien anominen (50- tai 60-vuotissyntymäpäivät jne) löytyvät Pulssi Intran palkista töissä hyvinvointialueella, palvelusuhdeasiat, poissaolot ja merkkipäivät. Ohjeessa kirjattu, että Tess:stä poiketen vuosiloman voi suunnitella myös merkkipäivän ympärille. Jaksotyössä jokainen päivä voi olla työpäivä, jos merkkipäivä sattuu viikolle arkipäivään, voit anoa lomapäiviä samalla merkkipäivän ympärille. Mikäli merkkipäivä on viikonlopulla perustuen KVTES:n kirjaus – koskee myös Sote-sopimusta - KVTES 5 luku 11 § 2 mom. ” Työpäiviksi sattuvat 50- ja 60-vuotis jne. merkkipäivät ovat palkallisia vapaapäiviä.” Kts myös soveltamisohje tähän kohtaan, KVTES

SAIRAUSPOISSAOLON PALKALLISUUDESTA

KVTES 5 luku 1 § 3 mom. myös Sote-sopimuksessa: ” Mikäli lääkärintodistusta ei ole toimitettu työnantajalle viikon kuluessa lääkärintodistuksen allekirjoituspäivämäärästä sairauspoissaolon ensimmäinen päivä on palkaton.” Työntekijä ei menetä ensimmäisen sairauspäivän palkkaa, mikäli lääkärin todistuksen viipymiselle hyväksyttävä konkreettinen syy. Esim. työntekijä sairaalahoidossa jne. Muistathan huolehtia, että sairauspoissaolosi on merkitty Ess:iin.

Suosittelethan SuPeria myös kesällä! Suosittele SuPeria! - SuPer (superliitto.fi)

Tervetuloa mukaan Pohjois-Savon SuPerin sähköiseen jäseniltaan! Olet sydämellisesti tervetullut Pohjois-Savon SuPer-aktiivien järjestämään Teamsjäseniltaa 24.5. klo 18:00-20:00.

Illan aiheet ovat

•  Ajankohtaista SuPerissa
  • Kevään SuPer -asiat Pohjois-Savossa
  • Uudet luottamusmiesorganisaatiot kunnissa ja hyvinvointialueilla
  • Yksityissektorin neuvotteluasioita (SOSTES ja TPTES)

Ota mukaan tilaisuuteen kysymyksesi ja pohdintasi!

Tilaisuus järjestetään Microsoft Teamsin kautta.

Alta osallistumislinkki: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Lisätietoja: lauri.kamari@superliitto.fi / puh. 09 2727 9184

Kevät terveisin: Pääluottamusmiehet Eija Partanen, Kaija Räty, Marja-Leena Kiljunen, Arja Myöhänen sekä varapääluottamusmies Tanja Virkkunen